Wednesday, December 3, 2008

hOyEEE aKHirNya... Cake brUBBery nYUMMy!.nYUMMy!

hOyEEE aKHirNya... Cake brUBBery nYUMMy!.nYUMMy! Ini lah hasil pembelajaran aku ngan maksu kat setiawan pada 30.11.2008.

Memang aku suka bab masak memasak..since aku kt KL berangan kalau ada oven kan besh bole wat business kek ni..tak kasampaian coz tak terbeli-beli sampai ler sekarang huhuhu...Kt rumah mama of course all complete ada oven.. Apalagi since maksu & mama aku pakar membuat kek..aku pun mengorak langkah pertama jeng..jeng..aku mulakan ngan brubery kek dulu..

Meh!Meh! sesama kita lihat hasil yang memang sesapa melihat terliur aka hasil kerja airtangan aku yang manis muahehehehe...
Sekiranya semua bejalan lancar & menjadi akan aku pampangkan resepinya di eLiFE is sIMPle its jUst

Step 1 : Memukul bahan-bahan untuk Sponge kek..dadaa Sponge Kek yang gebu dah siap

Step 2 : Proses membuat topping

Step 3 : Proses Meletak Bruberry keatas kek & Hiasan

..Wal laaa hasil nya..

Perancangan aku..
1. Harus wat segera kek ni sekali lagi..belaja maa..utuk dapat kan skill.
2. Membeli bahan-bahan untuk kek.
3. Meng"complete"kan barang-barang pemprosesan kek.

Sekiranya semua bejalan lancar & menjadi akan aku pampangkan resepinya di blogku "eLiFE is sIMPle its jUst"..bole je share sesama tak baik kedekut nih....

No comments: