Thursday, November 27, 2008

hAti aKU sEdih, tEHAru..


hAti aKU sEdih, tEHAru.. Petang semalam di Hospital Ipoh didalan wad 4B..ku lihat gadis kecil yang comei..sedih lagi sayu mukanya.."kenapa acik budak tu tak ceria tul muka dia...ilang comei dia?" tanya aku pada makcik. Mak kepada patient yang melanggar keta auntie aku sewaktu menunggang motor..parah gak.."Tu mak dia..mana tak sedih.. umo baru 13 tahun anak sulung pulak adik 3 orang kecik agi".. mata aku terus menenang ke katil sebelah aduss..tak sanggup..tak sanggup..seorang ibu lingkungan umur 40-45 tahun dengan kaki kiri yang telah dipotong sebelah sedang sebok disiapkan oleh jururawat untuk ke bilik bedah..

Huuhh..hebat tul dugaan budak ni..kulihat budak tu berair airmata..terbendung dik hati yang belum kenal erti cekal..Didalam hati aku..Ya Allah..hebatnya dugaan gadis dan ibunya..Aku bersyukur atas limpah kurnia..dan dugaan yang setimpal dengan kemampuan aku ini..syukur alhamdulillah..

didalam termangu melihat kisah yang menyentuh hati..upppss puk 7 pm ..aku dan auntie pun beredar ..sudah time aku berbuka..dengan air ribena dan seketul pau..aku berbuka dengan kesyukuran ....

No comments: